NMBS moet dienstverlening aan de reiziger vooropstellen!

“Als burgemeester van Sint-Truiden stel ik mij andermaal vragen bij de manier waarop de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS)-groep technische problemen als gevolg van de winterkoude aanpakt.”, zegt Ludwig Vandenhove.

“Verschillende reizigers, die vanuit Sint-Truiden de trein nemen naar hun werk (in Brussel), hebben mij de voorbije weken opnieuw aangesproken dat zij door de winterkoude, net zoals begin 2010, dagelijks geconfronteerd worden met vertragingen en afgeschafte treinen tijdens de ochtend- en avondspits door schade aan het treinmateriaal.”

 

“De reizigers hebben het gevoel dat de belofte van vorig jaar om de nodige maatregelen te nemen om de hinder te beperken maar zoethoudertjes waren zonder concrete gevolgen.

 

 

 

 

 

Bovendien is het pas het begin van de winter, dit voorspelt niet veel goeds!

 

 

Dit alles staat haaks op de beleidsvisie van het stadsbestuur van Sint-Truiden, die erop gericht is om het openbaar vervoer in onze stad te promoten en te versterken.
De vernieuwde stationsomgeving, een dossier dat het stadsbestuur samen met de NMBS-groep heeft gerealiseerd en nog verder wil uitwerken, is daarvan het beste bewijs.

 

 

Wanneer gaat de NMBS opnieuw de dienstverlening aan de reiziger vooropstellen?”, vraagt burgemeester Ludwig Vandenhove zich af.

 

 

“Ik sluit mij graag aan bij de oproep Jos Digneffe van Algemene Centrale der Openbare Diensten (ACOD)-spoor.
We zouden met 10 à 15.000 man op straat moeten komen voor de kantoren van de NMBS-directie.”

 

 

 

 

 

 

Zie onder andere ook de teksten ‘Winterproblemen eerlijk verdelen!’ van 13 januari 2010 en ‘NMBS moet dienstverlening aan de reiziger vooropstellen!’ van 28 januari 2010 op deze website.

 

Hierover is ook een artikel verschenen op www.limburgactueel.be op 14 december 2010 en in Het Nieuwsblad van 22 december 2010.