Uitspraak: "Dichter bij de klanten, niet dichter bij de burger!"

Gedelegeerd bestuurder van De Post Johnny Thijs zegt in een interview met VokaTribune, een maandelijkse uitgave van de werkgeversorganisatie Voka - Vlaams Economisch Verbond, van december 2009: “Ik heb De Post dichter bij de klanten gebracht.”

Je moet maar durven: hij heeft zeker De Post niet dichter bij de burger gebracht.
Blijkbaar heeft hij als gedelegeerd bestuurder niet of nauwelijks contact met de burgers, die net in toenemende mate klagen over de verminderde dienstverlening van De Post.

 

 

 

Ik geef grif toe: ik loop niet hoog op met managers van zogeheten (semi-)openbare bedrijven, zoals De Post, die zich beroepen op de principes van de privé-markt als het hun goed uitkomt, maar zich evengoed bedienen van de overheid als dat hun beter past.

 

 

 

 

 

 

 

Voor mij is het duidelijk: De Post staat verder af van de burger dan ooit!

 

 

 

Als die burger bij de vrijmaking van de Europese markt in 2011 echt klant zou kunnen worden (en kunnen kiezen!) - ik ben daar nog helemaal niet zeker van als ik zie hoe de diensten van sommige andere lidstaten van de Europese Unie (EU) functioneren, zal de gedelegeerd bestuurder snel merken dat zijn uitspraak niet klopt.